Додаток 2
до Порядку передачі документації для
надання висновку з оцінки впливу на
довкілля та фінансування оцінки
впливу на довкілля
дата 24.01.2024
(дата офіційного опублікування в Єдиному
реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки
впливу на довкілля не зазначається
суб’єктом господарювання)
Реєстраційний номер 3985
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки
впливу на довкілля, для паперової версії
зазначається суб’єктом господарювання)
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ
ЗАКЛАД З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ» ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
05498909
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи — підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 69033, Запорізька обл., місто Запоріжжя, Оріхівське шосе, будинок 10А
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи — підприємця (поштовий індекс, адреса),контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Розширення діяльності Комунального некомерційного підприємства «Обласний клінічний
заклад з надання психіатричної допомоги» Запорізької обласної ради в сфері провадження
господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами шляхом використання
утилізатора термічного УТ 50Д МЕД. Планована діяльність передбачає поводження з
небезпечними відходами, а саме збирання, зберігання, оброблення небезпечних відходів
(клінічні та подібні їм відходи — відходи, що виникають у результаті медичного догляду,
ветеринарної чи подібної практики і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під
час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт).
Технічна альтернатива 1.
Планованою діяльність передбачається влаштування, експлуатація модульного утилізатора
термічного УТ 50Д МЕД. Утилізатор призначений для знищення (утилізації) шляхом спалювання
відходів. Утилізатор складається з: корпусу утилізатора; люка для завантаження відходів;
кришки; люка для золи; противоважелів; пальника основної камери; вентилятора; додаткової
камери; пульту керування; труби. Продуктивність утилізатора термічного УТ 50Д МЕД становить
25-50 кг відходів на годину. Паливо — дизельне паливо. Утилізатор працює при температурі 1200
градусів — пряме спалювання відходів. Зберігання відходів (тимчасове розміщення відходів)
здійснюється в герметичній жорсткій закритій тарі на спеціально обладнаному майданчику.
Технічна альтернатива 2.
В якості технічної альтернативи 2 планованої діяльності розглядається установка
індивідатора для утилізації всіх видів відходів WFS-30 BTE, продуктивністю 20-30 кг /цикл, паливо
— газ.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Запорізька обл. Запоріжжя Комунарський вул. Оріхівське шосе, будинок 10А
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Запорізька міська громада
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Запорізька обл. Запоріжжя Комунарський
Планована діяльність здійснюється на території Комунального некомерційного підприємства
«Обласний клінічний заклад з надання психіатричної допомоги» Запорізької обласної ради, що
розташована за адресою: Україна, 69033, Запорізька область, місто Запоріжжя, Комунарський
район, вул. Оріхівське шосе, будинок 10А. Кадастровий номер земельної ділянки:
2310100000:03:030:0668 площею 5.2108 га, за правом постійного користування земельною
ділянкою.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Запорізька обл. Запоріжжя Комунарський
Розгляд місця провадження планованої діяльності за територіальною альтернативою 2
недоцільний, у зв’язку з тим, що планована діяльність пов’язана з роботою існуючого закладу
охорони здоров’я на земельній ділянці за правом постійного користування, та передбачає
утилізацію медичних відходів, що утворюються, шляхом використання утилізатора термічного.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Медичні відходи є одними із найнебезпечніших, так як вони містять патогенні
мікроорганізми та токсичні речовини, призводять до прямого чи опосередкованого впливу на
довкілля, є причиною інфекційних та неінфекційних хвороб людей. Планована діяльність
спрямована на забезпечення знешкодження медичних відходів з використанням сучасної
європейської технології та обладнання. В результаті планованої діяльності: забезпечується
знешкодження небезпечних відходів; попереджається можливість потрапляння небезпечних
відходів на полігони; зменшується обсяг відходів після оброблення. Реалізація планованої
діяльності призведе до зменшення шкідливого впливу небезпечних відходів на здоров’я людей а
також призведе до покращення соціально-економічної ситуації регіону.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності
(потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Планованою діяльність передбачається влаштування, експлуатація модульного утилізатора
термічного УТ 50Д МЕД. Модульний будиночок з утилізатором термічним доставляється та
влаштовується на існуючому майданчику з твердим покриттям, підрядною організацією,
підключається до існуючих інженерних мереж. Експлуатація передбачає оброблення
небезпечних відходів за допомогою установки УТ 50Д МЕД, що включає до свого складу:
споруду, яка складається зі сталевого каркасу, теплоізольованого зсередини та футерований
вогнетривким матеріалом (бетоном), стійким до механічного та термічного впливу. Зовнішня
обшивка виконана з сталевого листа товщиною 2…8 мм. Люк завантаження відходів
розташований в верхній частині камери згорання. Двері мають запірний пристрій для
герметичного закривання. В камері спалювання встановлено один дизельний пальник.
Продуктивність УТ 50 Д МЕД: 25-50 кг/годину, разове завантаження до 35 кг. Температура
спалювання максимум 1200 °С, тип палива – дизель, витрати палива 6-12 л/годину. Для
зберігання відходів будуть використані спеціальні герметичні контейнери, що встановлюються на
спеціально обладнаному майданчику з твердим водонепроникним покриттям. Перевезення
небезпечних відходів зі складу до приміщення утилізатора передбачено вручну за допомогою
ручних механізмів (візок ручний).
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
При провадженні планованої діяльності дотримуються нормативи чинного
природоохоронного законодавства України: — Виконання вимог Закону України «Про
ліцензування видів господарської діяльності»; — Дотримання Ліцензійних умов провадження
господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою
Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 р. No446; — Виконання Наказу МОЗ України від
08.06.2015р. No325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм
щодо поводження з медичними відходами»; — Не перевищення гігієнічних регламентів
допустимого вмісту хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених пунктів на
межі житлової забудови; — Дотримання «Державних санітарних правил планування та забудови
населених пунктів» затверджених наказом МОЗ від 19.06.1996р. No173; — Обмеження впливу на
водне середовище у відповідності до Водного кодексу України та інших чинних нормативно-
правових актів; — Дотримання рівнів шумового впливу на межі найближчої житлової забудови
згідно з нормативів ДСН 3.3.6.037-99 «Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та
інфразвуку»; — Обмеженнями впливу на рослинний і тваринний світ у відповідності до
законодавчих вимог щодо: збереження біорізноманіття об’єктів рослинного і тваринного світу;
збереження умов місцезростання об’єктів рослинного світу; недопустимості погіршення
середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин; запобігання
небажаним змінам природних рослинних угруповань та негативному впливу на них
господарської діяльності тощо; — Обмеженнями впливу на ґрунти шляхом дотримання значення
ГДК забруднюючих речовин в ґрунті, нормативів радіаційної безпеки, дотримання вимог
Земельного Кодексу України, Закону України «Про охорону земель»; — Обмеженнями впливу на
навколишнє середовище у зв’язку з утворенням відходів, дотримання норм зберігання та
утилізації відходів, дотримання вимог Закону України «Про управління відходами».
щодо технічної альтернативи 2.
При проваджені технічної альтернативи 2 дотримуватимуться нормативів чинного
природоохоронного законодавства України тих саме що і для технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Територія планованої діяльності не знаходиться на землях природно-заповідного фонду та
землях іншого природоохоронного призначення. Обмеження планованої діяльності полягає у
дотриманні нормативного стану навколишнього середовища, дотриманні вимог діючого
природоохоронного законодавства України.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою інфраструктурою. Заходи з
інженерної підготовки території виконуються відповідно до ДБН Б.2.2-12:2019, передбачаються
проектною документацією.
щодо технічної альтернативи 2.
Перед установкою індивідатора WFS-30 BTE, мають бути проведені інженерно-геологічні
дослідження, техніко-економічне обґрунтування доцільності здійснення діяльності, увесь обсяг
необхідних дослідницько-вишукувальних робіт, розробка й погодження проектної документації
відповідно до вимог чинного законодавства.
щодо територіальної альтернативи 1.
Інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою інфраструктурою. Заходи з
інженерної підготовки території виконуються відповідно до ДБН Б.2.2-12:2019, передбачаються
проектною документацією.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
— клімат, мікроклімат — вплив не передбачається, прийнятний; — атмосферне повітря — вплив
викидів забруднюючих речовин під час роботи технологічного обладнання, внаслідок викиду
забруднюючих речовин при спалюванні відходів в утилізаторі термічному УТ 50Д МЕД; — водне
середовище — вплив не передбачається, забір поверхневих та/або підземних, а також скидання
стічних вод у поверхневі водні об’єкти не здійснюватиметься. Планована діяльність здійснюється
за межами водоохоронних зон. — рослинний та тваринний світ — не впливатиме на рослинний та
тваринний світ, їх популяції та міграції. Діяльність не передбачає знесення рослинних
насаджень, території ПЗФ відсутні, прийнятний; — природно-заповідні об’єкти — вплив не
передбачається. В межах реалізації планованої діяльності відсутні об’єкти природно-заповідного
фонду та території перспективні для заповідання; — ґрунти та земельні ресурси — вплив не
передбачається, територія здійснення діяльності існуюча та повністю облаштована, проведення
будь-яких земляних робіт не планується; — соціальне середовище – позитивний вплив, планована
діяльність спрямована на зменшення негативного впливу небезпечних відходів на довкілля та
населення, призводить до збільшення робочих місць; — техногенне середовище – прийнятний, при
суворому дотриманні технологічного регламенту з експлуатації об’єктів планованої діяльності;
тимчасовий негативний у разі виникнення аварійних ситуацій; — архітектурна, археологічна та
культурна спадщина — вплив відсутній, пам’ятки архітектури, історії та культури (як об’єкти
забудови), зони рекреації, культурного ландшафту й інші елементи техногенного середовища в
зоні впливу об’єкта відсутні; — відходи – вплив прийнятний, поводження з відходами буде
здійснюватися у відповідності з вимогами чинного законодавства.
щодо технічної альтернативи 2.
Види впливу на довкілля при реалізації технічної альтернативи 2 аналогічний, що для
технічної альтернативи 1, проте обумовлює більшу потребу у кількості робочої техніки,
обладнання та матеріалів, більш тривалі у часі підготовчо-будівельні роботи, що визначає значно
більші значення негативного впливу на компоненти довкілля.
щодо територіальної альтернативи 1.
Види впливу на довкілля при реалізації, такі як і для технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів,
які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити
відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Перша категорія
8 Управління відходами Управління відходами: об’єкти оброблення небезпечних відходів;
об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше;»
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому
числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав,
довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених
держав).
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту
з оцінки впливу на довкілля відповідає ст. 6 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 No
2059-VIII та Додатку 4 Постанови КМУ від 13.12.2017 р. No 1026.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і,
отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на
довкілля”. Оцінка впливу на довкілля — це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової
інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості
під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного
впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що
враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої
діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на
довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість
провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на
довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для
участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації
інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії
розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на
довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше
25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції
до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у
громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки
впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі
відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення
звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті
уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у
пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу
досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та
розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в
Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом
трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм
підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під
час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати
частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі
громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Ліцензія на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними
відходами.
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля,
необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035 м. Київ, вул.
Митрополита Василя Липківського, 35, OVD@mepr.gov.ua, (044) 206-31-40, 206-31-50, заступник
директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту
екологічної оцінки – Грицак Олена Анатоліївна
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ No 824 від 14.09.2020}
